Podporuje pozitívne trendy v slovenskom vzdelávacom systéme, keďže si uvedomuje ťažko zvrátiteľné dôsledky jeho súčasnej krízy. Aktívne vystupuje proti neuplatňovaniu princípu rovného prístupu rómskych detí ku kvalitnému vzdelávaniu za čo jej bolo rómskymi organizáciami a nezávislými osobnosťami udelené ocenenie Lúč z tmy. Trvale sa zaoberá témou vzťahu medzi hodnotovýmim postojmi žiakov a mierou a kvalitou ich vedomostí, ktoré stoja v pozadí formovania týchto postojov.
Skúsenosti z praxe načerpala najmä počas ôsmych rokov vedenia slovenskej pobočky neziskovej organizácie Človek v tísni, ktorá sa zameriavala na začleňovanie sociálne vylúčených rómskych lokalít prioritne v oblasti vzdelávania, zamestnanosti a bývania. Je spoluautorkou viacerých publikácií, analýz a výskumov najmä v oblasti inkluzívneho vzdelávania.
V rokoch 2017 – 2021 bol dekanom Pedagogickej fakulty UMB v Banskej Bystrici, kde v súčasnosti pôsobí ako profesor v odbore predškolská a elementárna pedagogika. Odborne sa orientuje na oblasť vzdelávacej politiky v jej širších kultúrno-historických súvislostiach, na školskú didaktiku a problematiku vzdelávania detí zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia.
Rebecca má 15 rokov skúseností v oblasti marketingu. Pred vstupom do nadácie Varkey Foundation pracovala v charitatívnom a zdravotnom sektore.
Pracoval ako analytik a riaditeľ Inštitútu vzdelávacej politiky na Ministerstve školstva, vedy, výskumu a športu SR. Predtým pôsobil ako odobrný asistent a vedecko-výskumný pracovník na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave, analytik Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy INEKO a ako odborník v Štátnom inštitúte odobrného vzdelávania. Je autorom viacerých štúdií a analýz týkajúcich sa predovšetkým problematiky obsahu vzdelávania, odmeňovania a hodnotenia učiteľov.
V pedagogickej činnosti sa sústredí na oblasť pedagogickej diagnostiky a alternatívnych koncepcií vo vzdelávaní. Tiež vedie Tréning komunikačných zručností pre učiteľov a Tréning zážitkovej pedagogiky. Ako expert spolupracuje s Národným ústavom certifikovaných meraní vo vzdelávaní, Nadáciou Pontis, Nadáciou ZSE a SKAV Slovensko. Ako lektor spolupracuje s n.o. Indícia, Komenského inštitútom n.o. Živica, IUVENTA – Slovenský inštitút pre mládež a Výskumným ústavom detskej psychológie a patopsychológie.
V Živici v minulosti viedol vzdelávací program Zelená škola, Vzdelávacie centrum Zaježová a bol členom výkonnej rady Živice.
Priamu skúsenosť so sprevádzaním žiakom a praktického fungovania Zaježovskej školy má z dvojročného pôsobenia v roli jej manažéra a asistenta učiteľky.
Pracovala ako expert pre didaktické inovácie v informatike na ZŠ a SŠ v národnom projekte „IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie“ a ako učiteľka profesijného rozvoja na MPC. V súčasnoti je metodik/lektor n.o. Aj Ty v IT, kde pripravuje a vedie motivačné workshopy pre dievčatá na podporu ich záujmu amotivácie pre oblasť IT. Taktiež aktívne pôsobí ako lektor webinárov, kurzov a workshopov pre učiteľov STEM predmetov a informatiky.
Pre komunitu učiteľov zdieľa viacero blogov, patrí medzi recenzentov učebníc primárneho vzdelávania, podieľa sa na ich korektúre a je spoluautorom didaktického multimediálneho šlabikára. Uvedomuje si individualitu a zraniteľnosť každého žiaka, chce v ňom objaviť oblasť, v ktorej má potenciál vyniknúť. Prepája školské prostredie s reálnym životom mimo hraníc školy. Všetko s cieľom, aby deti zábavnou, nenásilnou formou prijímali vedomosti, objavovali, skúmali a hľadali spoločné riešenia. V súšasnosti aj vďaka oceneniu za rok 2019 spolupracuje s MŠVVaŠ na sekcii informatizácie.
V súčasnosti pôsobí ako zriaďovateľka, riaditeľka a učiteľka na Súkromnej základnej škole v Senci. Jej cieľom je vytvoriť v škole pre deti, učiteľov, ale aj rodičov bezpečné a inšpiratívne prostredie, podporuje zavádzanie inovatívnych metód učenia (sa) a nebojí sa experimentovať a skúšať nové postupy v riadení školy aj vo vyučovacom procese.