Podporuje pozitívne trendy v slovenskom vzdelávacom systéme, keďže si uvedomuje ťažko zvrátiteľné dôsledky jeho súčasnej krízy. Aktívne vystupuje proti neuplatňovaniu princípu rovného prístupu rómskych detí ku kvalitnému vzdelávaniu a zaoberá sa témou vzťahu medzi hodnotovými postojmi žiakov a mierou a kvalitou ich vedomostí, ktoré stoja v pozadí formovania týchto postojov.
V súčasnosti je dekanom Pedagogickej fakulty UMB v Banskej Bystrici, kde pôsobí ako docent v odbore predškolská a elementárna pedagogika. Odborne sa orientuje na oblasť vzdelávacej politiky v jej širších kultúrno-historických súvislostiach, na školskú didaktiku a problematiku vzdelávania detí zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia.
Je absolventkou odboru filozofia na FF UK v Bratislave. Od roku 1990 pôsobila na Katedre etickej a občianskej výchovy. Jej profesijný rozvoj ovplyvnil okrem doktorandského štúdia aj 4 ročný vzdelávací projekt Training of Management Trainer, ukončený Certifikátom v tréningu, rozvoji a učení udelený Thames Valey University of London.
V roku 2009 získala Ocenenie za dlhodobý prínos od predstavenstva Internacional Step by Step Associacion (ISSA) za vzdelávanie budúcich učiteľov. Jej najväčšou srdcovou záležitosťou je otázka vytvárania dôstojných pracovných podmienok zamestnancov školstva. V súčasnej dobe pôsobí v odborovom zväze ako špecialistka pre vzdelávanie a projekty. Je spoluautorkou projektu a predsedníčkou organizačného štábu ankety o najobľúbenejšieho učiteľa, učiteľku na Slovensku – Zlatý Amos.
V Živici viedol vzdelávací program Zelená škola, Vzdelávacie centrum Zaježová a bol členom výkonnej rady Živice. V roku 2017 sa rozhodol svojimi kvalitami a skúsenosťami prispieť k sprevádzaniu žiakov a praktickému fungovaniu Zaježovskej školy, kde do júna 2019 pôsobil ako manažér a asistent učiteľky. Okrem toho koordinuje aj EDUpoint – miesto inšpiratívneho vzdelávania vo Zvolene, ktoré zastrešuje Komenského inštitút.
Rebecca má 15 rokov skúseností v oblasti marketingu. Pred vstupom do nadácie Varkey Foundation pracovala v charitatívnom a zdravotnom sektore.
Pôsobí ako lektorka kurzov a workshopov pre učiteľov zameraným na aktivizujúce techniky vo vyučovaní, ako aj lektorka n.o. Aj Ty v IT, kde vedie motivačné workshopy pre dievčatá na podporu ich záujmu a motivácie pre oblasť IT. V národnom projekte „IT Akadémia – vzdelávanie pre 21.storočie“ pracuje ako expert pre didaktické inovácie v informatike na ZŠ a SŠ.
Pracoval ako analytik Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy INEKO, ako odborný asistent a vedecko-výskumný pracovník na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave a ako odborník v Štátnom inštitúte odborného vzdelávania. Je autorom viacerých štúdií a analýz týkajúcich sa predovšetkým problematiky obsahu vzdelávania a odmeňovania a hodnotenia učiteľov.
Pre komunitu učiteľov zdieľa viacero blogov, patrí medzi recenzentov učebníc primárneho vzdelávania, podieľa sa na ich korektúre a je spoluautorom didaktického multimediálneho šlabikára. Uvedomuje si individualitu a zraniteľnosť každého žiaka, chce v ňom objaviť oblasť, v ktorej má potenciál vyniknúť. Prepája školské prostredie s reálnym životom mimo hraníc školy. Všetko s cieľom, aby deti zábavnou, nenásilnou formou prijímali vedomosti, objavovali, skúmali a hľadali spoločné riešenia.